Svar på spørsmålsrunden del 1

Hvilke navn kunne du gitt dine egne barn? – Noe søtt og enkelt, som det er lett å rope. Haha! Jeg har ingen favoritt navn, men jeg syntes navn som Mia, Maja og Sofie er veldig fine. Jeg syntes det er SÅ TEIT med de som døper barna sine til helt fjerne navn som sienna, chanel, jadore, cholee osv. Om jeg får gutt så ville jeg hatt noe norskt som Martin, Fredrik, Thomas eller noe slikt. 

Har du alltid likt ditt eget navn? – Nei, men nå elsker jeg det! Jeg kjenner ingen andre som heter Pia og det var aldri noen på ungdomsskolen som het Pia, og det er liksom så lite og søtt. Så nå setter jeg pris på at mamma valgte det navnet. 

Når begynte du å blogge og hvorfor? – Jeg begynte å blogge i 8 klasse, men sluttet ganske fort. Så begynte jeg igjen, men jeg fikk voldtekts trusler og ble mobbet, så jeg sluttet. Alle bloggene mine har het det samme som denne, og denne har jeg hatt i litt over et år. Shit, tiden flyr! 

Hva er snittet ditt fra vgs? – Det husker jeg ikke, men det ble ganske dårlig det siste året da jeg gikk på påbygg. Jeg jobbet i tillegg veldig mye på Mc´Donalds så jeg fokuserte ikke så mye på skolen som det jeg kunne. Men jeg fikk blant annet 6 på eksamen og 6 i engelsk, så jeg fikk til noe! 

Har du noensinne blitt mobbet, f. eks. på ungdomsskolen? – Ja, jeg vil tørre å påstå at jeg ble mobbet. Når man spiser lunsjen sin på toalettet, går ut av timen for å gråte, skulke og bytte klasse? Jeg fikk kommentarer slengt i trynet, kommentarer som har fått meg til å endre utseende. Jeg fikk slengt daglig at jeg hadde noe midt i pannen ( en føflekk) så den fjernet jeg, og det var faktisk drit vondt! Så takk for den, mobber. Så fikk jeg kommentarer på nesen, så den opererte jeg. På vgs tok mange bilder av meg i uheldige vinkler og de ble så klart drit stygge, så det ødela veldig selvbilde mitt når de ble sendt rundt. Jeg fikk han ene utvist av skolen til og med, heh. 


Har du noen fremtidsplaner ang. studier eller annet? – Jeg har søkt sykepleier! I tillegg så sparer jeg opp til å ta kurs for å legge negler og vipper, for jeg brenner mer for skjønnhet akkurat nå. 

Har du tenkt å forlove deg med kjæresten din? – Det vil tiden vise! Jeg elsker han, han elsker meg og vi ser for oss en framtid sammen <3 

Hvor mange barn vil du ha? – 2.

Hvor høy er du og hvor mye veier du? Jeg er 1.58 og veier mellom 50-55. Det varierer veldig. Da jeg kom hjem fra Gran Canaria veide jeg til og med under 50kg, og noen ganger nærmere 60! Så det er veldig varierende. Men noen perioder kan jeg spise masse og gi F mens andre ganger sulter jeg nesten siden ingenting frister. 

Drømmejobben din? – Det må være å eie en egen salong hvor jeg kan drive med skjønnhet hele dagen for å så komme hjem til mange dyr som bor hos meg mens de venter på omplassering. Jeg elsker dyr og drømmer om å jobbe med dem! 

Hva kunne du aldri jobbet med? – Hmmm….. Si det. Jeg er faktisk veldig fleksibel og liker å prøve ut nye ting. Selv om jeg elsker skjønnhet og sminke, så kan jeg fint kløyve ved, male huset og slike ting. Men jeg ville kanskje aldri ha vært flyvertinne? Jeg ville det før, men jeg har blitt redd for å fly, så nå ville jeg aldri funnet på det. 

Hvem er skjønnhetsidealet ditt? – Det vet jeg ikke, jeg har ingen personer som jeg kunne drept for utseende til liksom om du skjønner? 

Hva liker du best på ansiktet ditt? Og på kroppen? – Det er ganske vanskelig å svare på siden jeg ikke er særlig fornøyd. Jeg har skikkelig komplekser for utseende for å være ærlig, så det finner meg ikke naturlig å skrive om det jeg er fornøyd med. Jeg finner liksom hele tiden noe feil og det er veldig leit. Jeg vet folk ikke liker å høre om det, men det er slik jeg har det og da må jeg være ærlig. Kall meg gjerne syk. 

Vil du ha tattovering? Hvis ja, hva slags? – Jeg har faktisk fem stykker! Jeg kunne kanskje tatt en til en gang på underkroppen, men akkurat nå er jeg fornøyd. 

Spiser du noe usunt hver dag, f. eks sjokolade, potetgull eller godteri? – Nesten. Noen dager spiser jeg sjokolade før frokost liksom, haha! Mens andre dager spiser jeg ingenting. Nå har jeg gått uten å spise noe usunt på flere dager. Men mindre Oreo teller, for det har jeg spist noen av. Trikset er å ikke ha det tilgjengelig. Jeg har cravet stratos og pringels disse dagene, og det er rett i taxfreen, men jeg har latt vær å gå dit. 

Krangler du og søsteren din noensinne? Eller du og kjæresten? – Før kranglet jeg MYE med søsteren min. Hun holdt nesten på å drepe meg til og med, hahaha! Men nå er vi beste venner. Jeg elsker hun så høyt og hun betyr så mye for meg. Hvis jeg mister hun så hadde jeg mistet meg selv for å si det sånn. Hun kjenner meg, vil alltid det beste for meg og jeg kan være ærlig og åpen med hun. I love her!! Men kjæresten min kan jeg så klart krangel litt med, men så og si aldri. Vi er enige i det meste og har ingen grunn til å krangel. Vi er snille mot hverandre og behandler hverandre bra. 


Synes du selv at du er pen? – Nei. Men jeg har dager hvor jeg er fornøyd, mens andre dager holder jeg på å rive av meg ansiktet liksom. 

Hvordan er treningsprogrammet ditt? – Jeg har ingen.. Men når jeg er i rutine så trener jeg mest underkroppen og litt overkropp. Jeg jobber for det meste med rumpen! Kanskje jeg kan dele programmet mitt når jeg er back in the game. 

5 ting som gjør ei jente vakker? – God utstråling, omtenksom, snille øyne, god personlighet og som rett og slett er god. Man må ikke ha utseende på plass for å være vakker! 

Har du sixpack? – Nei, men om jeg sulter i to dager har jeg, haha! 

Er du misunnelig på noen? Hvis ja, over hva slags ting? – Jeg er misunnelig på de som klarer å være fornøyde med seg selv og som ikke tenker så mye på overfladiske ting.

Har du noensinne vært deprimert, ikke bare en dag, men f. eks. en uke og hvis ja, hvorfor? – Jah, det vil jeg si. Jeg kan være ganske langt nede selv om ting ikke er så ille rundt meg. Men jeg har en side i meg som syntes ting er dritt og som er usikker. Det er vanskelig å forklare og jeg vil ikke si for mye om det. Men svaret er ja. 

Hva vil du oppnå med livet ditt? – Jeg hater slike spørsmål for nesten daglig kan jeg tenke ” hva faen er vitsen med livet” og jeg har dødsangst. Jeg er SÅ redd for å dø, men samtidig kan jeg gi f og bare tenke “hvorfor er jeg her” så hva jeg vil oppnå er vel å få en fin og stabil familie, hus, hund og en jobb hvor jeg gjør nytte for meg. 

Et ord du sier oftest? – ” Nå koser vi oss” – Fordi vi alltid koser oss, haha <3 

Det flaueste du har gjort? – Åhh… Det skjedde i Dokk i år faktisk og det har jeg vel ikke skrevet her. Det var mannskaps fest på et lokale, så alle hadde kommet og satt stille og hørte på talen fra en kollega. Så kommer Pia inn på høye heler og tryner ned trappen 🙂 Det var helt stille frem til jeg SMALT i gulvet. Nok om det. 

Tynn eller muskuløs kropp på kvinner? – En mellomting. Former, men samtidig slank og elegant. 

Hvor ofte krangler du med noen, med hvem og over hva slags ting oftest? – Veldig sjeldent, jeg bruker ikke tid på sånt. 

Hva gjør deg oftest sur på andre? og på deg selv? – Jeg kan bli sur dersom folk ikke gjør jobben sin ordentlig og folk som er redde for å jobbe. Jeg blir sjeldent sur på meg selv egentlig. 

Har hjertet ditt noensinne blitt knust? – Ja

Har du noensinne vært utro/har noen vært utro mot deg? Nei og ja. 

Hvordan har du fått så flat mage? – Jeg har vært heldig! Også er jeg sånt jojo menneske som spiser mye en periode, så sulter jeg litt også spiser jeg som regel lite. 

Hva er mellomnavnet ditt? – Dursett. Jeg heter Pia Dursett Sjølund. 

Synes du at homofile par skal få lov å gifte seg? – Ja! 

Synes du at kirken skal vie homofile par? Hvorfor/hvorfor ikke? – Ja! Man skal få lov til å elske dem man vil holdt jeg på å si. Hvorfor ikke liksom? Vi er i 2018 for guds skyld. 

Er du allergisk mot noe? – Nei. 

Hvor mange ganger i uken trener du? – Noen ganger 0, noen ganger 3, noen ganger 5. Det varierer! 

Beste måten å slappe av på? – Ha et ryddig og rent hjem, spist god mat og et bra tv program. 

Synes du at du har sunn livsstil? Hva kunne du gjort bedre? – Jeg kunne vært flinkere til å spise mer og bedre. 

Røyker du? – Nei. Ikke snus heller! 

Har du noensinne stjålet noe? – Ja.

Hva slags utseendepress har du? – Det må vi ha et helt innlegg om, haha! Neida. Jeg føler et press, men samtidig så bryr jeg meg liksom ikke om hva andre syntes. Det er noe jeg må jobbe med meg selv. 

Noen ganger orker man ikke å jogge/gå på treningssenteret. Hvordan klarer du å reise deg opp fra sofaen og gå ut og trene? 😀 – Tenker på hvordan kroppen min vil se ut dersom jeg drar på trening, haha! 

Favorittbloggene dine? – Sraad, Sophie Elise, Stina og Marthe Borge. 

Har du noensinne vært betatt av samme kjønn? – Nei, aldri faktisk. 

Hvem beundrer du og hvorfor? – Mammaen min. Hun er det godeste og mest fantastiske menneske jeg kjenner! <3 

Har du noensinne vurdert å slutte med blogging? – Ja, mange ganger! Men nå har jeg kommet så godt inn i det, og ville aldri sluttet nå. 

På skala 1-10, hvor utseendefiksert er du? – 11.

Første tanken du får av en 19-åring som har 3 barn med 3 forskjellige menn? – Knip igjen! Det syntes jeg er litt overdrevent. Man skal være ganske sikker på dem man vil ha barn med altså, og gjør du den feilen en gang, så burde man jo tenke lengre neste gang og i hvert fall tredje gang! Nei vet du hva, det finnes prevensjon av en grunn. 

Hva tenker du om abort? – Jeg er for abort. Man skal ikke ha barn med mindre man vil og er klar for det. 

Hva ville du gjort om du ble gravid nå? – Mest sannsynlig tatt abort i og med at jeg er 20 og ikke har utdanning. Ja, jeg har en kjæreste og samboer og vi kommer sikkert til å få barn, men ikke nå. Jeg skal leve livet først og nyte meg før jeg må sette meg selv på vent. 

Når vil du kanskje få barn? 3-5 år. 

Hva synes du om one night stands? – Tåpelig og ekkelt. 

Kan du tegne? – Nei, 

Har du god sangstemme? – Nei

Er du selvsentrert? – For å være ærlig så vet jeg ikke hva det betyr…:-(

Svarer du på alle spørsmål i spørsmålsrunder (bortsett fra helt useriøse spørsmål)? Svarer du for eksempel på spørsmål du synes er kjedelige eller vanskelige å svare på? 😀 – Velger bort de som jeg føler jeg har svart på i andre spørsmål. 
 

Del 2 kommer kanskje i morgen om jeg rekker! Tusen takk for spørsmålene! Nå skal jeg trene og sole meg. Håper dere har en fin kveld! Vi blogges <3 
 

4 kommentarer
    1. Digger hvordan du svarer på spørsmålene, virker så “ekte” og ærlig! 🙂 Og gøy å lese utfyllende svar istedenfor bare ja eller nei osv. Selv om du har meninger som kanskje ikke alle er enige i, som f. eks. om one night stands og abort, at du likevel tør å svare det du tenker, det digger jeg. Men jeg fikk ikke med meg at det var spørsmålsrunde, hadde hatt en del spørsmål selv, hvis det ikke er for sent å spørre flere nå da 🙂

    2. Hva synes du om plastikkirurgi? Synes du plastikkirurgi og bilderedigering forvrenger skjønnhetsidealer særlig hos unge?
      Synes du at du har bra allmennkunnskap?
      Hvis du måtte valgt å studere noe annet enn sykepleie, hva ville det vært?
      Hvis navnet ditt ikke skulle være Pia, men måtte være noe annet på P, hva ville du valgt?
      Hva liker du best å spise av usunne ting? Og hva liker du minst? (For eksempel selv hater jeg pisket krem selv om mange andre er skikkelig glad i det)
      Hva er BH-størrelsen din eller er det hemmelig, og hvis ja, hvorfor?
      Er du god til å ta i mot kritikk?
      Hvordan reagerer du hvis noen blir sint på deg og f. eks. hever stemmen?
      Hvordan reagerer du hvis noen prøver seg på deg og ikke tar nei som et nei?
      Hvordan holder du deg så slank og i god form selv om du spiser usunt?
      Føler du deg noensinne tykk (selv om du egentlig vet at du ikke er det)?
      I hvilke situasjoner føler du deg dum?
      Hva slags mennesker ser du ned på?
      Har du nå i senere tid vært i noe kontakt med de som tidligere mobbet deg? Hvordan forholder du deg til de menneskene nå? Og hvordan er de mot deg nå (har de sagt unnskyld osv)?
      Favorittrestaurant?
      Er du overlegen?
      Det mest romantiske kjæresten din har gjort for deg?
      Hva synes du er meningen med livet?
      Hvordan unngår du søtsug/småspising?
      Føler du deg noensinne mentalt dårlig etter å ha spist usunt?
      Hvor mange push ups og pull ups klarer du?
      Det beste med deg selv?
      Når har du følt at du ikke er bra nok?
      Har du noensinne mistet en av dine nærmeste?
      Beste boken du har lest?
      Bruker du sykkelhjelm når du sykler? Hvorfor eller hvorfor ikke?
      Er du mer stille eller skravlete?
      Hva betyr religion for deg?
      Er du åpen (viser du følelsene og tankene dine for menneskene rundt deg?
      Synes du at du er god til å snakke engelsk?
      Hvor mange ganger i uken trener du og hvordan?
      Favoritt dessert?
      Favoritt Victoria’s secret body mist?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg