Comfort Zone Istanbul – ærlig mening

Hei alle sammen! 

Jeg har virkelig prøvd hver eneste kveld, hver eneste strekk og hver eneste pause på å oppdatere dere, MEN internettet ombord er ikke helt til å regne med om dagen. I tillegg er det litt dårligere dekning på lugarene, men nå er døren åpen så da håper jeg at jeg får ut innlegget før jeg blir kastet ut igjen. Jeg er altså på båten og har vært her siden tirsdag. Det er allerede lørdag, OG jeg er ferdig på jobb! Så det er egentlig søndag straks, straks mandag(liggedag) så tirsdag = en uke igjen! Herregud så fort det har gått denne gangen. I tillegg så er det julebord sesong nå, haha! Så vi dekker bordet, hat litt mer uniform på og stemningen er litt annerledes enn tidligere – så det er gøy! Men uansett: Jeg hadde egentlig tenkt til å blogge om noe helt annet, men jeg fikk nettopp en snap angående innlegget til Isabel Raad om Comfort Zone Surgery. Jeg har jo blitt operert på den klinikken og av samme kirurg som opererte Isabel. Så jeg føler liksom at jeg må si noe om det når jeg allerede har fått spørsmål om det allerede her på bloggen og på snapchat. 

Jeg har ikke vært helt ærlig om mine tanker rundt klinikken dessverre. Å jeg beklager så mye for å ha anbefalt dere denne klinikken. Jeg har sagt det en million ganger før – jeg har ønsket å operere nesen min siden jeg var veldig liten. Det var noe jeg skulle gjøre. Så egentlig så hadde det ikke så mye å si om hvordan forholdene rundt alt sammen var så lenge jeg fikk en ny nese. Jeg har vært så gira på å få en ny nese at jeg ikke brydde meg om stort annet. Helt ærlig, så har jeg kun lest om to klinikker – Aleris Colosseum i Oslo og Comfort Zone i Istanbul. Det finnes jo så mange fler klinikker rundt om, og man burde virkelig lese seg godt opp før man i det hele tatt vurderer en operasjon et sted. Oslo var for dyrt, Istanbul virket fint og flott – så da var valget enkelt. 

Det som jeg opplevde svært dårlig var:

– Du booker operasjon via mail, de ringer deg ikke og undersøker ikke svært mye om deg. Så fort du har bestilt flybillett så har du booket operasjon også.  

– Du får NULL informasjon når du ankommer “Villaen”

– Du kan ende opp med å DELE BAD med vilt fremmede mennesker.

– Personalet kan IKKE et ord engelsk. Ja, de skjønner “painkillers og sleeping pils” men ingenting mer. Vi prøvde å spørre om hvor vi skulle kaste søppel, men de kunne ikke engang svare på det. 

– På sykehuset får man heler INGEN informasjon om hvordan ting skal skje. Så fort jeg kom på sykehuset skiftet jeg, så hastet de skikkelig med å ta blodprøve av meg – for å så vente i fem timer på å operere meg. De fem timene i sykehus kjole og nål i armen er noen av de værste timene i livet mitt. Jeg var så nervøs og redd. Jeg gråt til og med flere ganger og tenkte “hva faen er det jeg gjør” – heldigvis hadde jeg Frode med meg. 

– De snakker heller ikke engelsk på sykehuset – de gir deg medisiner inn i armen uten at du vet hva det er. De bare sprøytet inn narkosen i armen min, ba meg legge meg ned på sengen, så kjørte de meg avgårde mens hun ene ropte “Bye bye” – jeg var mildt sagt redd og angret akkurat der. 

– Når du våkner får du INGEN informasjon om hvordan operasjonen har gått. 

– Generelt sett så er det kjempe dårlig med informasjon

– Jeg fikk høre at driveren også driver skittent, at han ikke bryr seg om pasientene siden. Men jeg opplevde han som hyggelig – kanskje fordi jeg hadde med min to meter store mann. 

– Det er INGEN oppfølging. 

Jeg sitter igjen med en ekkel følelse i kroppen. Jeg fikk ikke informasjon om noen ting, ikke at det er viktig å teipe nesen hver natt i flere måneder, at man burde masere den hver morgen og kveld. Er det vanlig å ha ruer og sår i nesen tre måneder etter operasjonen? Er det normalt at den skal være steinhard, at den gjør vondt og at den er skeiv?! Jeg vet ikke. Heldigvis er jeg mer fornøyd med nesen min nå enn tidligere, men jeg blir usikker og skeptisk når jeg sitter igjen med så mange spørsmål. Jeg har vært så positiv siden jeg ville virkelig ha en ny nese, så jeg kunne sikkert gjort det i en bakgate liksom (Dere skjønner hva jeg mener), så jeg vil ikke at dere skal tro at jeg er døds fornøyd med klinikken. Jeg står for at jeg anbefalt dere den, for det har jeg, men jeg har alltid sagt at man må være klare over at det ikke er i nærheten av slik det funker i Norge – Så undersøke NØYE dersom dere vurderer noe som helst. Jeg har sett mange resultater av operasjonene deres, og mange av dem er dødsbra! Og jeg skjønner mange av dere som har vurdert BBL siden resultatene blir jo helt amazing! Men tenkt nøye igjennom det. 

Jeg håper dere alle har det kjempe bra! Jeg følte bare jeg trengte å forklare meg. Nå skal jeg se på Skal vi danse og sove – søndagen er ingen uttak vet dere, her jobber vi 14 dager i strekk, every day! Sov godt <3 

9 kommentarer
    1. Uæh, jeg hadde IKKE turt, det er helt sikkert. Jeg er så takknemlig for at jeg er oppriktig fornøyd med utseendet, det må være forferdelig å ikke være det :/

    2. Heisann Pia! Kjedelig å lese om din dårlig opplevelse med neseoperasjonen.. Tok det selv i våres og kan berolige deg med at det er helt normalt med hard nese etter 3 mnd 🙂 (min er fortsatt hoven og det er 5 mnd siden). Dette gir seg helt ila 12 mnd. Ruene og sårene ville jeg tatt en titt på, da disse forsvinner ila den første måneden. Er så klart ulikt fra person til person!

    3. Bra at bloggere er ærlige, hadde selv vurdert samme sted, men ikke etter å ha lest så mye negativt om det! Men får du evt ny operasjon til redusert pris eller noe dersom nesen forblir skeiv? Håper såklart du blir fornøyd med endelige resultatet når all hevelse osv er gått ned

    4. Camilla: Da jeg var der nede var det faktisk en norsk jente som hadde operert nesen sin på nytt siden hun ikke var fornøyd – hun fikk helt gratis operasjon. Så jeg regner med at jeg også hadde fått det hvis den er betydelig skeiv eller noe annet – men jeg vet ikke helt om jeg ville dratt dit igjen når de ikke gjør det bra første gang. Men nesen min har blitt mindre skeiv, så kan hende den legger seg pent når hevelsen er nede 🙂

    5. Hadde aldri turt å gjøre noe slikt i Tyrkia, ass! Nei, herregud, sjokkerende å lese. Og teit av deg å anbefale en klinikk hvor du satt med angst før operasjonen på grunn av manglende kommunikasjon, som jo er kjempeviktig! Glad jeg har kommet meg bort fra tankene om å operere nesen i det hele tatt.

    6. Anonym: Det er ikke noe farlig med å operere seg i Tyrkia generelt, de er ekstremt dyktige og har MYE mer erfaring enn kirurger i Norge. Så bra du har kommet vekk fra tanken ja, bra for deg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg