Neseoperasjon i Istanbul

God kveld alle fine♥ Jeg har fått noen spørsmål i det siste angående min neseoperasjon både her, på Instagram og Snapchat. Derfor tenkte jeg at jeg kunne lage et  innlegg om det igjen. Jeg har skrevet mye om det før, men de innleggene har vært så lange, så jeg skjønner at de fleste ikke gidder å lese så lange innlegg. 

Hvor gjorde jeg det? – Jeg opererte meg i Istanbul. Jeg flydde ned sammen med kjæresten min på en torsdag. Planen var å operere på fredagen, men isteden så ble det lørdagen. Kirurgen min var opptatt med noen andre tydeligvis, så da fikk F og jeg en dag til å utforske Istanbul. Det er jeg veldig takknemlig for nå, for vi fikk liksom sett litt og opplevd Istanbul. Det var første gangen til oss begge i Istanbul, og FY F for en by. Den er så stor! Det var verdt opplevelsen i hvert fall. 

Hvorfor gjorde jeg det? – Jeg valgte å operere nesen min fordi det er noe jeg har vært plaget av siden jeg var veldig liten. Det er ikke noe jeg bestemte meg for i løpet av et år liksom, eller en sommer. Jeg har tenkt på det i så mange år, og jeg har bare ventet på muligheten. Da jeg endelig fikk et vikariat på båten bestemte jeg meg for å undersøke klinikker og priser. Jeg var på en konsultasjon i Oslo for jeg hadde jo i utgangspunktet planlagt å operere meg i Norge, men operasjonen her i Norge ville komme på 56 000kr, det var litt i det drøyeste laget syntes jeg! I tillegg så kjenner jeg flere som har operert nesen i Norge som ikke er fornøyde – så da nektet jeg å bruke 56 000 kroner på en operasjon som kanskje ikke hadde gitt det resultatet jeg var ute etter. 

Hvilken klinikk gikk jeg til jeg? – Jeg ble tipset noe som heter “Comfortzone Istanbul” – Jeg googlet og søkte meg ihjel for å få nok informasjon, så da jeg følte meg trygg nok på klinikken bestilte jeg operasjon. For å bestille operasjon, så må man bestille fly først slik at klinikken har en sikkerhet liksom. Det som er veldig positivt med denne klinikken er at man betaler fly selv, så blir resten inkludert i operasjonsprisen. Transport, mat, opphold og operasjonen er i den prisen man betaler. Kjapt om oppholdet: Villaen ligger ganske øde, så man kan ikke gjøre så mye med mindre man ordner transport, maten er den samme nesten hver dag, noen må dele bad, sykesøstrene snakker ikke engelsk, men ellers går det veldig fint. Man klarer seg fint den ene uken man er der liksom, for man har jo smerter, smertestillende og det man trenger. 

Hvor mye kostet det? – En neseoperasjon der kostet 30 500kroner. Så da betaler man 30 500 kroner for operasjon, transport, opphold og mat. Det mest populære på denne klinikken er BBL – Brazilian butt lift, det koster rundt 30 000kr mener jeg. Da tar man fett fra kroppen og legger det i rumpen, det var sikkert i hvert fall 8stk som gjorde den på kun den ene uken jeg var der. Sykt! 

Var det vondt? – Litt. Jeg fikk høre at man ikke merker noen ting. Men hallo. Når man blir banket opp i 4 timer så merker man det. Jeg kjente ikke mye da jeg våknet, men smertene kom litt utover kvelden. Å hodepine er det største problemet – den gipsen trykker så sykt hardt, så hovner man jo veldig opp, så da blir den enda trangere. Det som er mest irriterende er at nesen drypper litt, så jeg måtte spise med den under nesen hele tiden. Man må ligge på ryggen, hodet må være hevet og man må forholde seg rolig. Så det er jo ikke godt, men skikkelig smerter er det ikke. Hvor lenge har man på bandasjen, og hvor lenge er man hoven? – Jeg tok stingene og bandasjen allerede fem dager etter operasjonen siden vi skulle dra hjem igjen. Men egentlig er det en uke. I tillegg så har man noen kjempe lange silikon rør i hvert nesebor, de var SÅ ekle å dra ut. Etter man fjerner bandasjen så skal man ha på teip over nesen i en ukes tid – men jeg fikk senere høre at man burde teipe så ofte man kan, så jeg teiper nesen nesten hver natt. I tillegg så masserer jeg nesen for å få den enda mer svai. 

Er jeg fornøyd? – Jeg er mye mer fornøyd med nesen min nå enn det jeg var før jeg opererte. Det å gå i et prøverom før var et helvete siden da så jeg meg selv i profil. Jeg kunne stå i et prøverom i 15 minutter og bare stirre på nesen min som jeg hatet så høyt. Så det er mye bedre nå, for jeg bryr meg ikke om noen ser meg i profil. Men nesen min er fremdeles hoven, og helt ærlig litt skjev – dette tror jeg vil gå seg til. Men akuratt nå er jeg ikke helt fornøyd, så jeg håper den blir enda mindre, smalere og mer svai. Egentlig så kan jeg ikke si dette nå, for resultatet er ikke endelig før om et års tid, så det tar lang tid! Nesen min var nesten større rett etter operasjonen, så har den gått veldig mye ned. 

Kunne jeg gjort det igjen? – Jeg kunne absolutt gjort det igjen. Det er så verdt det! Siden dette var noe som plaget meg veldig, så er jeg glad for at jeg fikset på det. Jeg gjorde det ikke bare for å operere meg liksom (som mange andre gjør). Dersom nesen min blir ujevn eller skjev så blir jeg jo nødt til å gjøre det igjen……Håper jeg slipper det. Det vil tiden vise. Dette bilde er fra August, så nesen min er ikke helt lik som dette – men forskjellen er jo stor! Jeg håper dere fikk litt bedre svar enn tidligere, så bare spør igjen dersom det er noe annet dere lurer på! Nå skal jeg kose meg med sminkevideoer på youtube. Vi blogges senere ♥

18 kommentarer
    1. Selv om du er hoven opp til er år etter operasjonen, så synes jeg virkelig du ser kjempe flott ut nå. Jeg er ikke veldig fan av plastisk kirurgi (føler mange bruker det av feil grunner).
      Men jeg skjønner på et vis hvorfor du tok det valget. Det har plaget deg i mange år og derfor tror jeg at en slik operasjon eventuelt vil “hjelpe” i lengden.
      Smør deg med tolmodighet, jeg vil tro at det ferdige resultatet etter det første året er omme vil bli bra! Du trengte ikke operasjoner i utgangspunktet, men håper bare du selv vil bli fornøyd og leve livet videre uten å ha slike tanker liggende. Du som er så fin og perfekt på din spesielle måte skal og burde slippe tanker om å endre på utseende.

    2. Hei:-) jeg lurte på en ting ang nese operasjonen. Hvor lang tid etter operasjonen var du hoven og blå runt øynene? Takk for svar 🙂

    3. Takk for at du tar deg tid til å svare 🙂
      Lurer også på om du følte at nesen forandret seg mye etter at hevelsen gikk ned? Liksom om det stor forskjell når du ser nesen en uke etter på og etter noen måneder når hevelsen gått ned.. Skal operere nesen selv snart og gruer meg veldig til uken etter man tar bort bandagen, om nesen er veldig stor og håven med en gang etter en ukes tid eller om den likevell ser ganske ok ut 🙂

    4. Sandra: Jeg ble veldig skuffet da jeg tok av bandasjen, for da var det veldig lite forskjell.. så jeg ble veldig lei meg:-( Det var først etter to-tre måneder at jeg virkelig så forskjell! Men nesen ser ikke større ut de første ukene, bare forskjellen er liten.. men det blir bedre! Så bare vær klar over det <3

    5. Ok så nesen vill ikke hovne opp og se mega stor ut de første dagene/ukene altså det var jo greit å hvite.. har hørt andre som sagt at nesetippen blir mega stor den første tiden.. men igjen tusen takk for svar føles alltid godt å snakke litt med noen som gjort det samme 🙂

    6. Tusen takk for det 🙂 skal ikke mase mer på deg nå men kom på et spørsmål til om det ok at jeg spørr 🙂 hvordan var smertene når du våkknet samme dag etter operasjonen og første uken? Var det fryktelig vondt eller gikk det greit:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg