SOPPTUR

God kveld ♥

Hele denne dagen har gått til frisk luft, skog, natur og sopp plukking! Herremin så fint vi har hatt det i dag, og jeg kjenner at dette er noe jeg virkelig trenger i livet mitt. Det er så fantastisk å bare gå, plukke, puste og nyte den flott naturen. Vi bor jo i Skien, og det er enormt masse skog og fjell i nærheten. Her om dagen plukket mamma og meg en del sopp i Sandefjord som F og jeg spiste til middag i går, åh så godt som det var! Jeg er ikke veldig glad i sopp egentlig, men selvplukket kantarell og trakt kantarell som er stekt i masse smør, det går lett ned! Så vi skal steke dagens fangst til kveldskos. Jeg elsker faktisk skogen og naturen så mye, og jeg syntes det er så viktig å gå turer, og oppleve hvor fint det faktisk er. Barna mine skal bli oppvokst i skogen av bjørner (neida), for jeg skal ikke ha noe asfalt barn i hvert fall, bare så det er sagt. SAMSUNG CSCVi fant for det meste trakt kantarell, bittelitt piggsopp og enda mindre kantarell. Det var faktisk ganske vanskelig å finne sopp, men noen steder var det veldig mye. Vi håpet på å finne mer vanlig kantarell, men det er kanskje litt sent nå? Vi fikk i hvert fall nok for oss to til kvelden. Vi tenkte at vi skulle gjøre til Vindfjell, men vi stoppet flere steder på veien for å gå rett inn i skogen. For de beste sopp stedene er der det ikke er turstier og mye trafikk. F spurte til og med på Facebook om noen viste om noen gode steder, men så klart svarer ingen på det.. Jeg vet om så mange steder i Sandefjord, men i Skien er jeg helt fremmed.. Så vi måtte bare prøve oss frem. SAMSUNG CSCFrode har faktisk aldri plukket sopp og spist den før. Er det rart, eller er det normalt? Mamma tok oss med på soppturer hver høst, og gåturer så godt som hver dag. Så jeg er veldig vandt med å plukke sopp, steke og ha på brødskiven. Det er så koselig! Så i går fikk Frode smake på kantarell som mammi og jeg plukket, og i dag får han helt selvplukket – fantastisk! – The mountains are calling and I must go SAMSUNG CSCSlike dager som dette, dere ♥ Jeg har ikke rørt en sminke kost! Sminke frie dager er som regel de beste. Jeg føler meg så fri og frisk, isteden for å måtte passe på om man blir tatt i ansiktet osv. SAMSUNG CSCNå gjenstår det bare å rense, steke og spise soppen. Nammiii. Vi orker ikke så mye mat i dag, så brødskive med selvplukket sopp passer jo helt perfekt! Jeg anbefaler alle å ta på turskoene og gå en tur i skogen og plukk litt sopp før de blir borte for i år. Jeg holder allerede på med planlegging av morgendagens tur. For det er det eneste som frister disse dagene, friluft. Jeg vil fiske, plukke sopp, gå turer og bare være ute. Det høres jo ikke ut som meg, jeg som elsker sminke og høye heler, haha! Men det er godt med et avbrekk. Friluft er billigere enn terapi vet dere! Vi blogges senere ♥

5 kommentarer

Siste innlegg