Istanbul

Hei alle sammen.

Altså…Herregud. Hvor i alle dager skal jeg starte? Denne uken har vært helt utrolig rar og spesiell. Jeg har valgt å ikke blogge siden det har vært litt mye å ta inn kan man vel si. Jeg har hatt bra internett og mac´en var med, men det har bare vært mye å tenke over og mye smerter så klart. Heh. Jeg tenker at dette innlegget handler om reisen våres og oppholdet, så kommer det et annet innlegg om selve operasjonen veldig snart (begynner på det så fort dette er postet) For det er vel det dere er mest spent på! Jeg har vært innom bloggen og sett at over 100stk har vært innom hver dag uten noe som helst tegn til liv, så jeg beklager så mye for at jeg har ventet så lenge med å oppdatere. For de som enda ikke vet det, så har jeg vært i Istanbul for å operere nesen min! Det er ganske surrealistisk å tenke på nå, nå er vi tilbake i huset våres og alt er tilbake som normalt liksom. Merkelig! Jeg valgte Comfort Zone Istanbul siden i Norge skal de ha 56 000kr og resultatet kan ikke sammenlignes med de som skjer i Istanbul, og fordi jeg hadde blitt anbefalt Comfort Zone (og flere toppbloggere har operert seg der flere ganger, fikk litt dirty info,men nok om det) Så jeg angrer ikke, og jeg hadde gjort det igjen nå som jeg vet hvordan det funker! Man kan kontakte dem på nettsiden, eller Jennifer Yasmeen på Instagram og booke en operasjon – Da får du en pris og ALT utenom flybilletter er inkludert, så du trenger egentlig ikke noe mer penger enn det. For en uke siden reiste kjæresten min og jeg til Istanbul. Jeg booket operasjon av Comfort Zone Istanbul, så transport til og fra flyplassen og generelt er inkludert i prisen. Så vi ble hentet i denne bilen, haha! Det var veldig luksus og veldig betryggende at det virket så ordentlig fra første møte. Da vi kjørte fra flyplassen begynte det å regne, det ble mørkt og det lynte. Så da vi kom til Villaen hvor vi skulle bo var vi ikke veldig fornøyde. Rommet vi fikk var ganske lite og veldig lytt, vi hørte bare engelske og tyrkiske stemmer, så gikk strømmen ofte…Vi ble litt sånn “hva er dette for noe?” – Så var det middag og da viste det seg at nesten alle var svenske og norske! Vi ble så glade og fikk snakket mye og fikk mye informasjon. Maten var også god og de ansatte som bor på villaen for å lage mat og passe på pasientene var hyggelige. (Dårlig engelsk, men skjønner det viktigste som painkiller, food og sleepingpills) F og jeg fikk noen til å kjøre oss (kostnadsfritt) til supermarkedet slik at vi kunne ha litt brus og godis på rommet, så det er også fult mulig. Alt er egentlig mulig, men det er jo begrenset på hvor mye man orker etter en operasjon. De fleste operasjoner er dagen etter ankomst, så man har ikke mye tid. SAMSUNG CSCMin operasjon ble utsatt med en dag siden det var overbooket på klinikken. Jeg kunne bli operert av en annen kirurg, men de ville virkelig at jeg skulle bli operert av nese spesialisten, det er jeg kjempe takknemlig for! Så da fikk Frode og jeg en dag fri, så vi dro på noe som heter Grand Bazaar. Det er et enormt “slott” på en måte med masse, masse butikker under tak. Det var så mye shopping der!! Helt ekstremt. Om noen av dere har vært i Istanbul, så skjønner dere hva jeg mener. Den byen er så gigantisk!! Jeg er veldig glad for at vi fikk den dagen til å se litt av byen, for nå har vi liksom vært der og det er jo gøy. Vi spiste litt god mat, noen øl (på F, ikke meg) så fikk vi litt “ferie følelse også. For det må dere vite, dette var ingen ferie! Men derfor er jeg så takknemlig for at vi fikk se byen og litt slikt. SAMSUNG CSCPå Villaen bor alle pasienter som har eller skal operere.. Så dere kan tenke dere vi fikk sjokk da vi spiste første måltid sammen! I løpet av vårt opphold så var det syv BBL (Brazilian But lift, som er kjempe populært der, de er ekstremt dyktige!!De tar fett fra kroppen og legger det i rumpen), fem nese operasjoner og noen andre inngrep som litt fettsuging her og der. Så det skjedde mye, og pasienter kom og gikk hele tiden! Nå er det liksom helt vanlig for meg “jaja, hun tok bbl og nese, og hun gjorde det” – Men den første dagen var det mye å tenke på altså, haha! I Istanbul så er slike operasjoner helt normalt. Når vi var på bazzaren, så vi mange som hadde operert seg her og der. Det var kjempe godt at det var så mange norske og svenske innom Villaen, for det er jo betryggende, ikke sant? Vi snakket norsk rundt bordet og delte erfaringer fra operasjonen sammen. Vi alle var jo i samme situasjon, utenom Frode og noen andre som var med som støtte da. Jeg er SÅ glad for at F var med meg, han har vært en fantastisk støtte for meg. Etter operasjonen fikk vi et annet rom på villaen med eget bad, boblebad, walk in closet og kjempe seng! Så oppholdet våres ble fort veldig bra. SAMSUNG CSCSelve operasjonen kommer som skrevet i neste innlegg, så slipper dette å bli så langt. Oppholdet gikk faktisk veldig fort og vi klarte å kose oss selv om jeg hadde vondt og var sliten. Den ene dagen fikk vi kommet oss opp på noe som heter Kemer Country club som er den eneste golfklubben i Istanbul, gym, basseng, restaurant, hotell og basseng bar. Der koste vi oss så mye! Jeg hadde operert da vi var der, men så lenge jeg hadde på solhatt, så gikk det fint. Så man har mulighet til å finne på litt selv om villaen ligger ganske øde. Men tro meg, der villaen ligger er Beverly Hills i Istanbul, det er så luksus å bo i det området! Området er bevoktet av vakter og bommer mange steder, så det er veldig privat. Det er i skogen, så det er frisk luft, ingen naboer og veldig fredfullt, noe som passer bra når man har blitt operert! Jeg er veldig fornøyd med nesten alt, det er litt dårlig engelsk på villaen og på sykehuset, men man kommer seg gjennom det liksom, men jeg anbefaler alle som eventuelt skal dit noen gang om å ha med seg en person som støtte – det hjelper å ikke være alene der! 

Operasjons innlegg kommer om ikke lenge, så stay tuned! 🙂 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg