Livet ombord

God kveld!

Dagene går unna her ombord, og det er plutselig lørdag – snart søndag! Det vil si snart tirsdag, og da bare en uke igjen . Haha! Jeg klager ikke, men jeg venter bare på å få kommet meg til Istanbul, operere og hjem igjen. Det er kjempe fulle seilinger disse dagene, så det er mye å gjøre. Jeg er glad for at jeg startet i denne jobben på sommeren i fjord, slik at jeg er klar over hvordan det er her om sommeren. Det er kjempe mye å gjøre! Nesten to tusen mennesker som skal ha mat, drikke, et sted å sitte osv, det blir mye støy og høy temperatur. Men jeg syntes det går veldig fint. Vi har noe som heter dagseilere og nattseilere – det vil si noen ansatte som bare jobber tur/retur på dagen og på kvelden. De er liksom “ekstrahjelp” slik at det er mange ansatte i hver avdeling. Så dagene går faktisk veldig greit! I tillegg så har jo jeg jobbet på Mc´D Fokserød, DER er det stress der, så denne jobben er avslappende i forhold nesten, hah! Jeg trives i hvert fall veldig godt og jeg elsker jobben min. 

SAMSUNG CSC
Noen av dere har spurt om jeg kan skrive litt om jobben min, å det kan jeg vel! Jeg jobber på Superspeed 2 som går fra Larvik til Hirtshals. Jeg ble ansatt i fjord og da jobbet jeg mye som dagseiler i restauranten. Jeg har også prøvd meg i husøk, som er rengjøring, og det siste halvåret har jeg vært i cafeen. Jeg trives nok best i cafeen også, egentlig! Jeg jobber 07:00-19:00 hver dag i sommer, men timene varierer når det ikke er høysesong. Jeg bor ombord, det vil si at jeg ikke er hjemme på 2 uker, også har jeg to uker fri – det er så deilig! Vi har to uker hver måned hvor vi kan gjøre hva vi vil – men vi jobber tross av alt rundt 154 timer på to uker. Jeg syntes det er kjempe deilig å bo ombord, det blir som ditt andre hjem. Det blir veldig sosialt siden vi alle er her til en hver tid av døgnet. Når man er ferdig på jobb kan man trene, sole seg i solariumet, være i daglig rommet og se på film, titte litt i butikkene, sitte på soldekk eller bare slappe av på lugaren. Jeg gjør for det meste det sistnevnte, hehe! Man blir jo slitne, så det er ekstra deilig å bare ligge på sengen og slappe av. Noe som er veldig positivt er jo at vi får mat her. Frokost, lunsj og middag. Det er så klart alltid mat tilgjengelig da, men tre varme måltider liksom. Så man sparer mye penger der! 

SAMSUNG CSC
As we speak, så er F i treningsrommet og trener som vanlig. Han trener hveeeer dag, så da blogger jeg litt like greit. Når han er ferdig, går vi messa og lager noe kveldsmat før vi legger oss. Koselig! Jeg håper dere har det fint 🙂 <3 
 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg