UTFLUKT

ELAFONISSI – KRETA 2017 

Hei alle sammen! Omg for en fantastisk dag vi har hatt! Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne. I går bestilte søss en utflukt til oss siden vi begge slo ganske fort fast at hotellet våres ikke var like fint som vi trodde. Og havet var nesten likt som i Norge, å vi som hadde de forventningene! Så når det tikket inn en melding fra Apollo om at vi kunne melde oss på en utflukt til Elafonissi som er en av de fem vakreste strendene i Europa, takket vi fort ja! Det skal sies at jeg ble litt irritert da jeg fant ut at det kostet 40 Euro per person, noe som tilsvarer 400 norske kroner, i tillegg til en kjempe lang busstur. Men nå er jeg kjempe takknemlig og i lykkerus, for bare se så fint det var der! SAMSUNG CSC
Elafonissi er en strand som er kjent for sitt turkise hav og rosa strender. Det ser ikke veldig rosa ut på bilder, men man kan lett se det rosa som ligger i vannkanten når man er der. Bussturen hit tok mellom 1,5 – 2 timer inkludert et stopp på veien frem og tilbake. Disse veiene vi kjørte på lå oppå ekstremt høye klipper, så det er ingenting for de som har høydeskrekk! Og en tunnel som er 3 meter høy, og så vidt plass til en buss. Litt av en skremmende, men interessant opplevelse. 
SAMSUNG CSC
Bussen hentet oss like ved hotellet 08:25, vi hadde litt over fire timer på stranden før vi møtte opp ved bussen igjen og kjørte hjemover. Dagen har egentlig bare flydd forbi. Vi har kost oss veldig masse, og bare de vakre omgivelsene gjør noe med humøret altså – fy fader så vakkert det var der! 

SAMSUNG CSC
Vannet var ikke spesielt varmt, og noen sier at det alltid er vind og blåser mye på denne stranden – men ikke i dag! Litt bris var det, men langt ifra mye vind. Helt perfekt med andre ord. Vi badet ikke veldig mye, men så varmt som det er i luften (30 grader), så er det deilig med en liten dukkert i ny og ne. 
SAMSUNG CSC
Hvis noen av dere skal på Kreta en gang, så MÅ dere ta turen hit! For det kan virkelig ikke måle seg med noen andre strender jeg har sett på ferier før. Stranden er full av ren sand og ingen store steiner, tang og slike ting. Det er litt fisker i havet og heller ikke alt for mye mennesker. Noe negativt var at det var en cafe, en dusj og to toaletter – dere kan tro det ble kø? Vi kom i 12 tiden, da var det ikke så mye mennesker og vi fikk lagt oss godt til rette før det kom flere i 13-14 tiden. Man kan leie to solsenger og parasoll for 8 Euro, så det er ikke så ille.
SAMSUNG CSC
Søss og meg♥​
SAMSUNG CSC

Nå er vi tilbake i leiligheten vår og har spist litt og slappet av. Vi har begge fått nok sol i dag, så planen er å shoppe litt! Vi har sett noen sinnsykt fine sko her nede, så kanskje vi går til innkjøp av et par hver. Så vurderer vi Fish spa, også må vi jo ha middag i dag også. Jeg håper alle sammen har det fint der dere er, for jeg har det veldig fint her jeg er! Men jeg må si at jeg savner kjæresten min allerede, hehe! Heldigvis snakker vi hver dag.

Vi blogges ♥

11 kommentarer

Siste innlegg