10 ting man kan gjøre på søndager

Hei igjen!

Jeg håper alle har en fin søndag så langt. Her har det bare vært dårlig vær, så vi har holdt oss inne. Jeg har ryddet og gjort det fint her, så nå har mannen inntatt plassen på kjøkkenet for å lage litt mat til oss. Jeg hadde et ønske om å spise ute i dag, men vi fant fort ut av at vi heller burde spise hjemme siden vi tross av alt har spist ute nesten hver dag og vi har brukt veldig mye penger. Så Big Horn får vente, dessverre. Men siden det er søndag og overskyet, så tenkte jeg rett å slett og tipse dere litt om hva man kan gjøre på slike dager! Jeg finner slik inspirasjon ofte på andres blogger og ender som regel opp med å gjøre noe av det, så kanskje dere også gjør det!

♥Rydd i sminken din. Hvor mange av dere irriterer dere over hvordan den sminkevesken ser ut inni til tider? Jeg irriterer meg grønt over det, så teker jeg alltid “jeg rydder i den etter jobb” men det gjør jeg som regel ikke. Men på søndager har man som regel litt tid til overs, så da er det genialt å gjøre slike ting. Legg et håndkle på bordet, legg ut all sminken og vask det med sminke servietter. Vask selve sminkevesken i vasken eller sleng den i vaskemaskinen dersom den tåler det. Vips, så er all sminken frisk og fin igjen! 

♥Rydd i klesskapet…. Det trenger vi vel alle å gjøre en gang i blant. Klesskapet mitt pleier å være ryddig og i system, men dersom jeg plutselig skal ut av huset blir klesskapet mitt på en eller annen måte bombardert? Dere kjenner vel igjen følelsen.. 

♥Ta en titt på neglene dine og se om de trenger en oppgradering eller bare litt kjærlighet. Fil, puss og lakk de i en fin sommer farge. Også på tærne! Nå har jeg gått uten neglelakk på tærne i flere uker, så det var så godt å få litt farge på dem igjen! Jeg ordnet neglene på hendene her om dagen med hvit lakk og diamanter, men siden jeg blir lei av neglene mine etter tre dager, så har jeg nå helt nøytrale negler igjen. Jeg skal justere lengden litt på de etter på og lakke de i en annen farge. Kanskje jeg viser dere resultatet senere i dag dersom jeg blir fornøyd, hehe! 
SAMSUNG CSC
♥Rydd, vask og lag system i skuffer og skaper. Legg vekk vintersko, vinterjakke og finn frem sommer tøyet! Skift på bilen, vask bilen eller ordne litt i hagen. 

♥Gå en tur alene, med hunden eller med noen du ikke har møtt på en stund. Det er så utrolig koselig å gå tur i naturen syntes jeg, å spesielt med noen man liker å snakke med. 
SAMSUNG CSC♥Besøk venner eller familie! Samle en god gjeng og spill kort eller bare se en film sammen. Det er så koselig. 

♥En av favoritt tingene mine å gjøre er å pleie meg selv. Ansiktsmasker, kremer, skrubber og oljer er så utrolig behagelig syntes jeg. Så jeg benytter søndager til å pleie meg ekstra godt. I dag har jeg renset huden min på kroppen og i ansiktet, hatt hårkur og senere i dag skal jeg ha ansiktsmaske og øye maske. Jeg skal også farge øyevippene og øyebrynene. Luksus! 
SAMSUNG CSC
♥Se en fin film eller en bra serie. Hva er vel en søndag uten serie, film eller bare repriser av ukens programmer? Jeg liker å se på tv, spesielt på søndager. Da føler man liksom at man kan se litt mer enn det man vanligvis kan. Kino også er en god plan for søndager. 

♥Dersom du er eier av Ame Pure produkter, så benytt søndagen til å rulle og smøre! Jeg syntes til tider at det er litt “stress” å rulle i ukedagene og på jobb, men på søndager passer det meg ypperlig. Jeg bruker både face og body roller, og jeg er kjempe fornøyd med produktene. 
SAMSUNG CSC
♥Hvis du er en av de sportye, så hvorfor ikke ta en treningsøkt? Dette har vært tradisjon for meg i mange år! Hver søndag, en god treningsøkt. Eller bare ta på joggeskoene og løp en tur ute i naturen, sykle en tur, ta en powerwalk. Også treningsøvelser hjemme foran tv´n er en mulighet!  

Håper ingen sitter å kjeder seg nå, for det er jo så mye man kan gjøre på søndager! Vi blogges senere♥

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg