På tide å telle kalorier!


Hei dere!

Jeg håper dere har det bra. Overskriften var selvfølgelig bare tull, jeg har aldri og kommer nok aldri til å telle kalorier. Men når det er sagt, så er jeg i gang med trening og kosthold igjen – i hvert fall siden i går og i dag. Jeg har aldri brydd meg om kosthold, og jeg har trent når det har passet meg. De siste månedene derimot har jeg virkelig ikke brydd meg, før nå. Nå er det virkelig på tide å prøve litt igjen, å føle seg litt mer vel og sunn. Sunn har jeg jo aldri vært, så det er noe nytt for meg! Så klart mener jeg ikke at jeg har spist ost, på ost på flesk i alle år, for det har jeg ikke. Jeg nyter en salat, frukt og grønt flere ganger i måneden. Men treningen har nesten falt helt vekk etter at jeg flyttet til Skien. 

Jeg fikk fitbit klokke av kjæresten min til jul, den bruker jeg alltid når jeg er på jobb. Det er jo så gøy å se hvor mange skritt man går! Jeg er som regel mellom 15 000 og 20 000 skritt, å det er mye! I går gikk jeg over en mil og det var ikke engang mange passasjerer. Så det er gøy! I tillegg har jeg tatt i bruk Lifesum appen igjen, så nå skriver jeg ned alt jeg putter i meg. Noe som er alt for lite egentlig, jeg lever av knekkebrød og havregryn – frem til nå! Nå skal magen få et virkelig sjokk med masse bra mat fremover, jeg gleder meg! 

I går etter jobb tok jeg en rumpe/lår og litt mage økt. Det er veldig godt å kjenne kroppen jobbe, men herregud så fort sliten jeg ble! Ikke så godt trent lenger nei… Det er trist at det blir sånn, men det er jo en selvfølge. Trener man ikke og ikke spiser riktig, så kan man jo ikke forvente sinnsyke resultater heller! 

Så! Da vet dere hva som står i hodet mitt akkurat nå om dagene, kosthold og trening. For noen (inkludert meg selv) så er det veldig kjedelig og dette kommer ikke til å bli noe fitness blogg, men kanskje et innlegg i ny og ne med litt motivasjon! I dag skal kroppen svette skikkelig på mølla før det er øvelse klokken 21:00. Vi blogges senere! 
 

6 kommentarer
    1. Motivasjon er noe flere av oss trenger..hehe Jeg liker også å være i form, men er ikke så veldig glad i å trene.. Jeg gjør det, men det er et ekstremt tiltak hver gang..
      Du skriver at du har flyttet til Skien, også at treningen falt helt vekk etter du flyttet..? Jeg bor nemlig også i Skien… Kan det ha noe med byen å gjøre? Kanskje “latskapen” ligger i luften her? haha!
      Bra innlegg, motiverende!
      Ha en fin Lørdagskveld!

    2. dandeliongina: Lattskap har det helt sikkert med å gjøre, men samtidig så har jeg i alle år trent på et treningssenter i Sandefjord og der føler jeg meg trygg- så det å skulle dra på Stamina i Skien har ikke vært aktuelt – først fordi jeg ikke viste hvor det var, så fordi jeg må kjøre gjennom bommen for å komme dit og til slutt fordi jeg ikke er så tøff ‘første gang på treningssenter’ Hehe! Men kjæresten min skal bli med meg en dag, så blir jeg kjent:-)

    3. Aha, jeg skjønner. Jeg klarte aldri å vende meg til stamina, var så mye folk der.. For mange mennesker på ett sted, så intimt skremmer meg.. Jeg trente enn god stund på Sky fitness i sentrum, som jeg var utrolig fornøyd med, men til slutt endte det opp med actic på Gulset, fordi jeg da slapp unna bommene..
      Lykke til med treningen, håper du blir fort kjent!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg