Ut på tur i norsk natur

SAMSUNG CSC
Hei dere!♥

Fy søren for en koselig dag Frode og jeg har hatt. Vi kom oss opp av sofaen og ut i marka, virkelig! Vi sier ofte til hverandre at vi burde ta på joggeskoene og komme oss ut på tur. Men det startet vel egentlig med at jeg ryddet på kjøkkenet til morgningen i dag og skulle til å kaste et helt brød – et brød som ikke falt i smak hos oss. Så tenkte jeg på at det var så synd å kaste et helt brød, så da spurte jeg Frode om det ikke fantes noen ender i nærheten, og det gjorde det! Så vi tok på joggeskoene og kjørte dit det var ender. Utrolig nok var det kanskje seks ender og seksti måker, fy fader så mange måker har jeg aldri sett samlet på et sted før! Så det ente med at jeg løp med brød i hånden, slang det etter noen ender slik at de skulle rekke å spise før måkene kom, i tillegg ville jeg ikke bli angrepet av måkene… Så langt ifra hele brødet ble gitt ut der. 

Men her dere! Frode fikk virkelig lyst til å gå en lengre tur, så da kjørte vi hjem og skiftet sko og smurte litt mat. Så kjørte vi til et sted her i Skien som heter Åletjern som ligger på Gulset. Å der var det mange, mange ender og ingen måker! Så her gikk resten av brødet og endene ble mette. Eller det ble de ikke da, men jeg liker å tro det i og med at jeg ikke hadde mer brød igjen utenom den ene skiva med sjokoladepålegg jeg hadde smurt meg. 

“Frode: Nå må du ikke gi fra deg den ene brødskiva du har med til deg selv da…

“Pia: Det verste er at jeg faktisk vurderte det..

 

SAMSUNG CSC
Men neida, jeg spiste brødskiven min selv! Sjokolade og brus hadde vi også med oss på tur. Jeg angret på at vi ikke tok med kakao, men det er lett å være etterpåklok, hehe! Vi fant oss et skikkelig fint sted ved innsjøen hvor vi spiste litt og koste oss i solen. Når jeg ser på bildene under, så skjønner jeg hvorfor Frode og jeg er sammen, bare se hvordan vi holder på i hverandres selskap! Den ene står på hendene, den andre hopper – kjærlighet♥

Verdens beste tur-kompis og kjæreste ♥
SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC
Jeg er i hvert fall utrolig fornøyd med dagen og jeg har kost meg enormt masse i naturen sammen med kjæresten min. Norsk natur altså! Det er så sinnsykt vakkert det og jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke skryter mer av den til andre. Når nordmenn er i utlandet skryter vi ikke så særlig, gjør vi? Jeg derimot, jeg forguder Norge og jeg har kjempe lyst til å reise på ferie i mitt eget land. Jeg har lyst til å se fjeler, daler, innsjøer og alt hva Norsk natur har å by på! 

SAMSUNG CSC

Hit skal vi definitivt tilbake! Men da skal engangsgrillen, pølser, pinnebrød og kakao være med! Eller hvis vi drar dit enda nærmere sommeren, så passer det helt sikkert like greit med en deilig fruktsalat og noe godt i glasset, jeg gleder meg! Nå skal jeg lage middag til oss, det er fisk på menyen i dag! Jeg håper dere har en fin dag og har kost dere like mye som meg, vi blogges! ♥

2 kommentarer
    1. Alltid koselig med en tur i skogen 😀 Fine bilder også! Et lite tips bare, ender skal helst ikke ha brødmat da de får diaré av det og kan bli syke.. De kan få f.eks druer da 😀 Bare tenkte det var greit å si ifra. Absolutt snilt uansett å tenke på endene <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg