Svar på spørsmålsrunden

Hva er dine fremtidsplaner med tanke på utdanning og jobb?

Planen akkurat nå er å gå på sykepleie skolen til høsten! Jeg har søkt i Horten, Porsgrunn og Drammen, så får jeg se hvor jeg kommer inn dersom jeg kommer inn. Om jeg kommer til å takke ja er jeg ikke 100% sikker på siden jeg ikke helt “brenner” for det yrket og jeg stresser ikke med utdannelse riktig med en gang føler jeg. Hvis jeg går sykepleie, så er planen å gå Kosmetisk sykepleie når jeg er ferdig med det! 

Hva tenker du om vegan- og vegetarianer trenden som foregår nå hvor flere og flere blir vegetarianer/ veganer ? Hvorfor/ hvorfor ikke?

Jeg tenker at det er kjempe bra at flere og flere blir vegetarianere/ veganere. Jeg derimot er ikke klar for å bli det riktig enda, men det er absolutt noe jeg har vurdert og lese meg opp på. Jeg klarer meg veldig fint uten kjøtt og tror egentlig ikke at jeg hadde hatt noe problem med det dersom jeg hadde hatt litt kunnskap om det. For meg så er det så lett å koke et egg til frokost og steke en kyllingfilet til middag. Men jeg skal absolutt lese mer, notere litt alternativer og slike ting – så kanskje jeg klarer det en gang. 

Ser du for deg å bli boende i Skien /Sandefjord, eller er det andre byer som eks Oslo som frister å flytte til?

Jeg bor jo litt her og der og har gjort det de siste 5-8 årene? Jeg har alltid flyttet mellom mamma og pappa og i den siste tiden kjærester. De har alltid bodd i Sandefjord og det har alltid vært hjembyen min. Det er først nå som jeg har møtt Frode at jeg bor i Skien. For å være ærlig så har det vært en liten utfordring og skulle kjøre frem og tilbake mellom Sandefjord og Skien, men jeg har vendt meg til det og nå er det greit. Det værste med det er at hele familien min er i Sandefjord og at det tar en hel time og kjøre dit, men det hender jo at jeg tar noen netter i Sandefjord da. Det er jo langt ifra like lett å holde kontakten med venninner nå! Men som sagt, det er mye bedre nå! Nå kjenner jeg byen litt, jeg vet hvor kjøpesenteret er, Rusta, Europris og matvare butikkene – hehe! Da klarer jeg meg ganske bra. 

Hva er ditt mål med bloggen?

Målet med bloggen vet jeg ikke helt egentlig? Poenget med den er jo at jeg liker å skrive og dele ting – jeg føler meg litt mer sosial? Jeg kommenterer blogger, får kommentarer og føler liksom at jeg holder en slags kontakt med mennesker. Høres sikkert litt rart ut, men jeg følte meg mer ensom når jeg ikke blogget – selvom jeg har noen rundt meg hele tiden. Noen liker å spille håndball, noen liker å lese bøker, mens jeg liker å blogge. 

Hva savner du mest med videregående, og hvorfor?

Med videregående savner jeg mest det å ha rutiner hver dag. Jeg savner å måtte stå opp, ordne meg på en halvtime, ikke spise frokost for å så løpe til bussen. Jeg savner å legge frem antrekket dagen før og jeg savner veldig å se kjente mennesker hver dag. Det er jo veldig sosialt å gå på skolen! Jeg hadde dessverre ikke så mange venner og jeg følte meg ikke alltid så velkommen, men i timene gjorde liksom ikke det noe. For da måtte jeg uansett bare følge med og høre på det læreren sa. Det værste med videregående var når de få personene jeg var med ikke var på skolen, da ente jeg jo opp alene. Da ente det som regel med at jeg dro hjem flere timer før. Fraværet var enormt det siste året, men jeg besto og klarte meg selvom! 

Kan du ha et “min første gang” innlegg hvor du skriver om ditt første møte med alkohol, snus, røyk, første kjæreste, første jobb etc? 

Ja, det kan jeg ha! 🙂 Det hørtes gøy ut, takk for forslaget. 

SAMSUNG CSC

Hva interesser du deg for i livet?

Jeg interesserer meg veldig for jente ting, eller overfladiske ting om du vil. Jeg koser meg ekstremt når jeg holder på med hår, make up, negler og vipper. Jeg eier 50 lipglosser om noen lurte…Rett over make up ligger vel egentlig dyr. Dyr står hjertet mitt nærmest og jeg drømmer om å arbeide med å hjelpe dyr. 

Hvor ser du deg selv om 5 år?

Det er vanskelig å si! Men jeg håper at jeg har en utdannelse, fast jobb og at jeg eier en Berner Sennen. Det er en hundetype jeg har hatt gjennom hele livet mitt og det er jeg fast bestemt på at jeg skal eie en dag! Jeg gleder meg så masse♥

Hvilke blogges leser du?

Jeg leser Sophie Elise, Sraad, Martheborge også titter jeg innom en del andre bloggere som jeg følger og litt sånt! Om noen kommenterer bloggen min, så titter jeg som regel innom og legger en kommentar tilbake. 

SAMSUNG CSC

Kan du lage housetour video/innlegg?

Det kan jeg helt sikkert! 

Hvor kjøpte du kameraet ditt?

Kameraet som jeg kjøpte her om dagen fant jeg faktisk på Finn.no! Jeg lette overalt på elektrobutikkene, men det tyder på at det ikke selges lenger siden jeg ikke kunne finne det noen sted. Men smart som jeg er, så søkte jeg på finn og da fant jeg et som var i nabobyen! Så da kjørte jeg dit og hentet det – det var nesten ubrukt og hadde ingen skader! 

Jobber du og kjæresten din alltid samme turnus? 

Som regel så gjør vi det, men jeg er bare vikar! Så det har hendt, spesielt i fjord sommer at vi går motsatt av hverandre. Det er så klart veldig kjedelig, men noen ganger må man bare. Jeg må jo jobbe så mye jeg kan og si ja til alt jeg får! Men heldigvis har vi jobbet mye sammen også ♥

 

Tusen takk for alle spørsmål! Nå tar jeg nattaen her. God natt, blogges i morgen♥

8 kommentarer

Siste innlegg