Det hjertet mitt brenner for

EMPTY THE CAGES
 
Dyr er noe av det som står hjertet mitt nærmest. Det er vanskelig å beskrive og sikker mange som ikke skjønner det, men de betyr så utrolig masse for meg. For de som selv har dyr som for eksempel en hund, de vet hvor glade man blir i dyrene sine og hvor mye de betyr. Mens andre mennesker kanskje tenker ” dyr er dyr, mennesker er mye viktigere” – Det syntes ikke jeg. For å gi et eksempel, Forde og jeg så på Youtube for noen uker siden på videoer av ulykker. Ulykker hvor biler kjører i hverandre, mennesker som blir truffet av tog og flystyrt. Så plutselig dukket det opp en ku som ble påkjørt og hjertet mitt knuste. Jeg begynte å gråte kjempe masse, så Frode måtte skru av og virkelig trøste meg. Det treffer meg sånn når et dyr blir skadet, et uskyldig dyr som ikke har gjort eller sagt noe galt. Det er det som er med dyr, de kan ikke stå opp for seg selv og si sine meninger. Hva har dyr gjort for å fortjene å bli satt i bur? Bli testet produkter på, bli brukt som underholdning på sirkus, bli mishandlet, plaget og drept!? Ja, et rovdyr kan skade et menneske, men som oftes har dyret følt seg truet. Grunnen til at noen mennesker blir drept av dyr er fordi mennesker er dumme nok til å ta seg inn på deres området og truet dem. Hvorfor kan vi ikke bare la dyr være dyr i naturen, og la dem være i fred? Det er virkelig noe jeg kjenner jeg brenner for og har lyst til å jobbe med. 
 

Når jeg ser på disse filmene får jeg så utrolig vondt i hjertet, men samtidig blir jeg så utrolig glad for at det finnes mennesker med et like stort hjerte for dyr som det jeg har. Det er utrolig mange som hjelper dyr den dag i dag, og jeg tror det kommer til å bli flere. Men dessverre så vil ikke slakting, pelsindustrien, sirkus og testing av produkter på dyr forsvinne over natten. Det er et enormt stort arbeid, men jeg håper av hele mitt hjertet at den en dag skal skje. Vi er jo på vei! Bare se disse videoene, og for ikke å nevne at flere sirkuser dropper dyrene – HUSK Å RIVE NED ALLE SIRKUS PLAKATER SOM HAR MED DYR. 

En gang i livet skal jeg jobbe med dyr. Det har jeg en drøm om. Å jeg har sagt det flere ganger – hadde jeg hatt penger til å gjøre det, så hadde jeg reist jorden rundt for å redde dyr, mate dem og gitt dem kjærlighet. Men det er ikke mulig fra der jeg står i dag, men en dag! Det er drømmen♥ De gangene jeg har vært i Tyrkia og andre land hvor det har vært løshunder, har søsteren min og jeg alltid pleid å mate dem og gi dem vann. Alle vi har vært med sier alltid “ikke ta på dem og “æsj” – æsj?! Det er søte, stakkarslige og forlatte dyr som ikke har noe hjem, må gå flere dager uten mat og vann, og som ikke har gjort noen noe vondt? Hvordan kan det være æsj? 

Hvis dere går inn HER så kan dere lese mer om pelsindustrien og støtte deres arbeid. På siden kan man se hvilken sum de trengte og hva de har fått inn – det varmer hjertet så godt at de har fått inn over 10 000 kroner mer enn det de trengte. Jeg selv ga et bidrag og mottok en mail da målet var nådd – den følelsen er ubeskrivelig. Jeg pleier alltid også å signere under “stopp hundefestival i Kina” hvert år, hvordan kan mennesker ha et så lite hjerte for dyr? For meg er det helt uforståelig. 


 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg